Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/piotrles/domains/samomoto.pl/public_html/libraries/adodb5/drivers/adodb-mysql.inc.php on line 458
Jak i gdzie przechowywać motocykl?

Jak i gdzie przechowywać motocykl?

Jak i gdzie przechowywać motocykl?

Popularność jednośladów w naszym kraju systematycznie rośnie, zwłaszcza od czasu uchwalenia ustawy pozwalającej kierowcom z prawem jazdy kategorii B na korzystanie z pojazdów do 125 cm pojemności.

Wraz z pierwszymi dniami wiosny na ulice wyjeżdżają już nie dziesiątki, ale setki skuterów, motorowerów i motocykli. Duża mobilność w zatłoczonym miejskim ruchu, oszczędność paliwa oraz zwykła przyjemność jazdy sprawiają, że w sezonie wiosenno- letnim coraz chętniej zamieniamy cztery kółka na dwa.

Właściwa dla Polski strefa klimatyczna pozwala nam korzystać z uroków jazdy przez 7-8 miesięcy w roku. W tym czasie zabezpieczenie motocykla jest stosunkowo proste. Wodoodporny pokrowiec, solidne zapięcie przy mniejszych gabarytowo modelach, parking strzeżony (koszt miesięczny to ok. 60-80 złotych). Problemy zaczynają się późną jesienią, kiedy nasz sprzęt trzeba dobrze uchronić przed niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi.

Przede wszystkim - najlepiej przechowywać nasz jednoślad pod dachem. Można wynająć garaż, koszty rozłożone na kilka osób nie powinny być zbyt wysokie. Jeśli nie mamy takiej możliwości i nasz pojazd spędzi zimę pod gołym niebem, powinniśmy zadbać o dwa pokrowce - jeden zabezpieczający z góry, a drugi od dołu, by wilgoć nie napływała od gruntu. Na rynku dostępne są też plastikowe garaże i namioty, jednak znacznie droższe od pokrowców. Materiały, z których wyprodukowano pokrowce, muszą być oddychające, w przeciwnym razie grozi nam osadzenie się wilgoci na metalowych elementach i w efekcie rdza.

Niezależnie od miejsca przechowywania, wraz z końcem sezonu trzeba podjąć kilka czynności konserwatorskich. Przede wszystkim - solidne czyszczenie. Usuwanie smaru, błota i resztek owadów. Odpowiednimi środkami warto zabezpieczyć elementy gumowe i skórzane, by nie sparciały. To także dobra pora na wymianę oleju, oczyszczenie i ponowne nasmarowanie napędu oraz linek sprzęgła i gazu. Bardzo ważne, by pojazd nie stał na oponach, które mogą ulec odkształceniu, idealnym rozwiązaniem są stojaki pod widelec i wahacz. Akumulator należy wyjąć i trzymać go w ciepłym pomieszczeniu. Zbiornik powinien być zatankowany "po korek" - uniemożliwi to skroplenie się wewnątrz pary wodnej. Osobnym pokrowcem okrywamy rurę wydechową - tak przed wilgocią, jak niepożądanym towarzystwem np. garażowych pająków. Chromowane elementy smarujemy czymś tłustym, np. wazeliną techniczną, która zapobiegnie ich utlenianiu i utracie połysku.

Tak przygotowany pojazd wiosną wystarczy tylko wypolerować i założyć akumulator, by bez najmniejszych problemów ponownie cieszyć się jazdą w nowym sezonie.





comments powered by Disqus