Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/piotrles/domains/samomoto.pl/public_html/libraries/adodb5/drivers/adodb-mysql.inc.php on line 458
Oklejanie szyb samochodowych — przyciemnianie

Oklejanie szyb samochodowych — przyciemnianie

Oklejanie szyb samochodowych — przyciemnianie

Przyciemnianie szyb w samochodzie wiąże się z wieloma zaletami, dlatego też coraz więcej kierowców decyduje się na przeprowadzenie takiego zabiegu.

Oklejanie folią

W nowszych autach przyciemnione szyby to standard. W większości przypadków są montowane fabrycznie i od samego początku znacząco poprawiają wygląd samochodu, podkreślając jego sportowy charakter czy elegancję. Jest to jedna z zalet, ale — jak wiadomo — ciemne szyby nie tylko atrakcyjnie się prezentują, ale mają też szereg innych walorów. Jako że chronią przed światłem słonecznym, zapobiegają nagrzewaniu się wnętrza pojazdu i przyczyniają się w ten sposób do poprawy komfortu jego użytkowania. Efekt ten zawdzięczamy powłoce antyrefleksyjnej, która odbija promienie podczerwone. Ponadto oklejone szyby są bardziej wytrzymałe, co utrudnia ich wybicie. Podczas wypadku szyba nie rozbija się na kawałki, co chroni kierowcę i pasażerów przed ostrymi kawałkami szkła .

Metoda piecowa

Z reguły w nowych samochodach szyby nie są oklejane, lecz poddawane procesowi przyciemniania metodą piecową. Polega to na odpowiednim przygotowaniu powierzchni szyby, która po tym wstępnym zabiegu zostaje umieszczona w specjalnym piecu i dopiero wtedy rozpoczyna się proces umieszczania odpowiedniego materiału przyciemniającego na szybę. Jeżeli we własnym zakresie chcielibyśmy skorzystać z tego typu rozwiązania, musimy przygotować się na większe wydatki niż w przypadku oklejania folią. Większy koszt związany jest z tym, że każdą szybę trzeba zdemontować i odpowiednio przygotować, co jest bardziej czasochłonne.

 

 


 

Przepisy prawne - dopuszczalne normy

Przed przyciemnieniem warto wcześniej zapoznać się z aktualnie obowiązującymi przepisami prawnymi. 
 

Wytyczne dotyczą zarówno przyciemniania folią, jak i metodą piecową. Jeśli chodzi o szyby czołowe oraz boczne przednie, reguły określają jasno, że przepuszczalność światła nie może być mniejsza niż 70%. Dlatego w tym przypadku jest możliwe przyciemnienie szyb tylko o 30%.

W przypadku szyby tylnej i bocznych tylnych, które nie wpływają na ograniczenie pola widzenia kierowcy, dopuszczalna jest przepuszczalność światła na poziomie mniejszym niż 70%. Konieczne jest, aby auto wyposażone było w dwa lusterka boczne.

 

Kontrola przez Policję

W przypadku kontroli policja może sprawdzić odpowiednim urządzeniem stopień przepuszczalności światła. Jeśli wartości nie mieszczą się w określonych przepisami normach, możemy albo samodzielnie zdemontować folię, albo... pożegnać się z dowodem rejestracyjnym pojazdu, gdyż ten ostatni nie spełnia warunków technicznych dopuszczających go do ruchu drogowego. Najczęściej wartości nie zgadzają się z normami, gdy samodzielnie przyciemniamy szyby i jednocześnie nie do końca znamy przepisy prawne. Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług serwisu zajmującego się tego typu usługami. Profesjonalne studio znajdziesz na http://studiocb.pl/PrzyciemnianieSzyb. Skorzystanie z usług zagwarantuje odpowiedni dobór materiału i stopień przyciemnienia, dzięki czemu unikniemy mandatu i utraty dowodu. Warto po montażu poprosić o zaświadczenie potwierdzające, że folie spełniają wymogi prawne i techniczne.  



Kierowcy decydują się na oklejanie szyb z kilku powodów, m.in potrzeba prywatności odgrywa tu niebagatelną rolę. Po prostu nie każdy lubi, jak mu się zagląda do samochodu. Innym zależy przede wszystkim na wyglądzie; odpowiedni wybór podkreśli charakter pojazdu. Jeszcze inni chcą zabezpieczyć się przed zbyt dużą dawką promieni UV.





comments powered by Disqus