Gdzie można zamówić analizę rynku motoryzacyjnego?

Gdzie można zamówić analizę rynku motoryzacyjnego?

Analizy rynku przydają się wszystkim firmom – bez względu na wielkość rynku, w którym działają, rozmiar, branżę czy profil działalności. W miarę zwiększającej się dostępności profesjonalnych badań rynku polskie przedsiębiorstwa coraz częściej decydują się na ich zamawianie.

Nie inaczej jest w branży motoryzacyjnej. Co to jest analiza rynku i jak może pomóc organizacjom działającym w tej branży?

Im większa firma, tym trudniejsze podejmuje decyzje. Ich skutki mają ogromny wpływ zarówno na jej obecną, jak i przyszłą sytuację. Byłoby świetnie, gdyby można było podejmować te decyzje, posiadając pełną wiedzę co do wielkości rynku, specyfiki znajdujących się na nim klientów, możliwości konkurencji czy wrażliwości rynku na zmiany cen. Temu właśnie służy analiza rynku.

 

Analiza rynku – elastyczna odpowiedź na różne problemy

Analiza rynku to ogół działań zmierzających do zrozumienia rzeczywistości rynkowej danej organizacji. Dzięki niej dowiemy się, jak wielki jest rynek, czy mamy szansę sprzedać określoną liczbę produktów przy danym nakładzie, czym charakteryzują się potencjalni nabywcy, z kim przyjdzie nam konkurować i wiele więcej. Analiza rynku dostosowuje się do potrzeb firmy – zmieniają się poszczególne raporty i może ona pójść w wielu kierunkach.

 

Dlaczego wykonuje się analizę rynku?

Firmy wykonujące analizy rynku mierzą się z różnorakimi wyzwaniami. Dla wielu analizy to rutynowa część długoterminowej strategii. Często korzysta się z nich także w ramach przygotowań do konkretnego przedsięwzięcia – np. debiutu nowego produktu na rynku. Analizy można wykonywać na skalę lokalną, krajową, międzynarodową czy globalną. Zmieniają się też branże – interesują się nimi organizacje z sektora publicznego, produktów szybkozbywalnych, edukacji, nieruchomości czy właśnie firmy z branży motoryzacyjnej.

Choć każda branża ma swoją specyfikę, dobry badacz jest w stanie dostosować się do każdej z nich, a także do celu i skali raportu. Dostępność danych potrzebnych do wykonania analizy może być jednak różna (czasami trzeba je wręcz wytworzyć od podstaw), przez co niektóre analizy są bardziej pracochłonne i kosztowne niż inne.

 

Analiza rynku a branża motoryzacyjna

Jakie szczególne cechy branży motoryzacyjnej przemawiają za wykonywaniem profesjonalnych analiz rynku?

  • Możliwość zdobycia większej ilości informacji nt. lokalnego rynku nowego salonu.

  • Poznanie specyfiki nowego miejsca, w tym np. potencjalnych przeszkód, które mogą w bliższej lub dalszej perspektywie zagrozić inwestycji.

  • Zdobycie informacji na temat potencjalnej sprzedaży nowych i używanych samochodów różnych klas na danym rynku – szacowanie potencjału sprzedażowego i maksymalnych możliwych wydatków związanych np. z marketingiem.

  • Analiza SEO lokalnej konkurencji w branży samochodowej w internecie – firmy z branży samochodowej inwestują duże pieniądze w marketing internetowy, pozyskując dzięki lokalnemu SEO wielu klientów z zapytań dotyczących poszczególnych miast/regionów. Większość osób chce kupić samochód blisko swojego miejsca zamieszkania.

 

Wykonaj profesjonalną analizę rynku w Polsce

Dziś wysokiej jakości analizy/badania rynku można przeprowadzać także w Polsce. Dzięki firmom takim jak Quantify nie trzeba tworzyć własnego zespołu specjalistów w tej dziedzinie. Możliwe jest zamówienie przygotowania analizy na wyłączność. Specjaliści z Quantify posiadają akademickie i praktyczne doświadczenie analityczne. Przygotowują badania dla firm z różnych branż, także tych z branży motoryzacyjnej/samochodowej. Bez względu na to, na jaką opcję się zdecydujesz, postaw na wysokiej jakości specjalistów – tylko rzetelnie przygotowane analizy rynku gwarantują zwrot z inwestycji.





comments powered by Disqus